بهترين فصل براي تور مالزي چه فصلي مي باشد

تور لحظه آخري مالزيبهداشت در سرزمين مالزي توصيه اي ضروري مي باشد كه سازمان بهداشت جهاني اين مريضي ها را در كشور مالزي  گزارش نموده است: بيماري هپاتيت A/ وبا/ انسفاليت ژاپني نوع B/ مالاريا/ بيماري انگلي ناشي از كرم شيستومياز / سل/ تب تيفوئيد/ تب دنگيبنابراين براي حفظ سلامت در كشور مالزي مي بايست به توصيه هاي پايين توجه كرد.

آشنايي با كشور مالزي

كشور مالزي با 329758 كيلومتر مربع وسعت، متشكل از دو قسمت مالزي غربي يا شبه جزيره مالزي و مالزي شرقي يعني ايالات صباح و ساراواك بوده و در جنوب شرقي آسيا قرار دارد.

جمعيت اين كشور بيست و پنج و نيم ميليون نفر و تركيب جمعيتي آن عبارت است از نژاد ملايو %58، نژاد چيني %25، نژاد هندي %7 و ساير اقوام و جمعيت غير مالزيايي كمتر از %10 مي باشند و مردم

اين كشور به زبانهاي ملايو، انگليسي، چيني و هندي صحبت مي كنند.   

دين رسمي مردم، اسلام شافعي مي باشند كه حدود 58% از كل جمعيت را تشكيل مي دهند و پيروان بوديسم، كنفسيوس، مسيحيت و ساير اديان نيز طبق قانون اساسي براي انجام شعائر مذهبي خود از آزادي كامل برخوردار هستند.

اين كشور داراي آب و هواي مرطوب و استوايي و بدون فصول متمايز است، متوسط دما 30-26 و ميزان بارندگي 400-250 سانتي متر در سال مي باشد.
ايمني و امنيت

1- جنوب شرق آسيا در سالهاي اخير از طرف گروههاي تندرو هدف برخي حملات و بمب گذاري ها قرار گرفته و به همين سبب بر ناامني اين منطقه افزوده است. از جمله اين حملات مي توان به انفجارهاي بالي در اكتبر 2002 اشاره نمود.

2- لازم است محل سكونت خود را در مراكز و هتل هاي شناخته شده انتخاب نمائيد و از رفت و آمد در مراكز و مناطقي كه مي تواند مورد هدف گروههاي تندرو قرار گيرد خودداري كنيد.

3- جيب بري ،‌كف زني ، كيف قاپي ، سرقت مدارك ، موبايل ، رايانه لپ تاپ ، دوربين و ... با استفاده از غفلت مسافرين به هنگام خريد در فروشگاهها ، سوپرماركت ها و اماكن شلوغ و نيز صحنه سازي از قبيل ريختن سكه ، انداختن دسته كليد و غيره اطراف سوژه مورد نظر و مشغول كردن وي صورت مي گيرد .

4- بعضا افرادي به محل اقامت اتباع خارجي مراجعه و با اظهار اينكه وي در برخي از مسابقات برنده شده است مبالغي را جهت انجام امور اداري مطالبه و قول مي دهند وجه دريافتي را بهمراه جايزه ( كه عمدتا رقم قابل ملاحظه اي را اعلام مي نمايند ) مسترد نمايند . روش گفته شده از راه هاي جديد كلاهبرداري بوده و در صورت برخورد از هرگونه همكاري و پرداخت وجهي خودداري نمائيد .

5- بانوان ايراني كه زيورآلات مورد استفاده خود را در معرض ديد عموم قرار مي دهند طعمه هاي مناسبي براي سارقين مي باشند .

6- توصيه مي شود از قدم زدن در مناطق خلوت و هنگام شب خودداري نمائيد .

7- گزارش هائي مبني بر سرقت گذرنامه و ديگر مدارك مسافرتي اتباع خارجي دريافت گرديده است؛ بنابراين لازم است هنگام رفت و آمد در داخل شهر، در محل هاي بازرسي، ترمينال ها، فرودگاه و ديگر مراكزي كه گذرنامه شما بررسي مي شود، با هوشياري تمام عمل كنيد.

8- براي استفاده از كارت هاي اعتباري، بايد با هوشياري هر چه تمامتر اقدام نمائيد، چون در صورت سهل انگاري، توسط تبهكاران از كارت هاي اعتباري شما يا كد آن تصوير برداري شده و با خريدهاي كلان، مخارج هنگفتي بر شما تحميل مي شود.

 

براي اطلاعات بيشتر به صفحه تور مالزي مراجعه كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.